diumenge, 11 de gener del 2009

NEVADES, POLÍTICA I LA TERRA ALTA



Avui és diumenge, acabo de repassar el diari, és el dia que puc i ho acostumo a fer amb més tranquil·litat. M’agrada fer-ho!, ja que desprès aprofito per pensar, i ficar amb ordre les meves idees del que ha passat durant els darrers dies i amb calma pensar del com, del per que i del que puc preveure que pot passar. Tot plegat no ho puc fer entre setmana, ja que la voràgine de la feina i la necessitat de prendre decisions no ho fan possible, és per això bo pensar i reflexionar amb calma.

A partir d’ara em proposo compartir part d’aquestes reflexions en qui pugui i vulgui llegir-me en aquest bloc, al menys tots els diumenges, encara que si puc hi destinaré més temps. Entenc que cada cop és més bo obrir al mon les nostres idees, els nostres pensaments i reflexions en lo públic i també en una part de lo personal. Ojala!!, puguem establir una confiança i un diàleg en qui em vulgueu compartir amb mi aquests reflexions i pensaments, jo en estaré més que encantat.

Avui, crec que el tema és la neu, ja que encara quan miro per la finestra veig el terme nevat i molta neu que encara no s’ha fos. El diari encara en va ple, i la tempesta de neu a la capital d’Espanya ens porta a una tempesta política i els mitjans de comunicació en són un reflex clar.

Tot plegat em fa pensar, que ha passat aquí, i com ho hem viscut a Catalunya i a la Terra Alta, també ha nevat! I deu nido com ho ha fet, sobre tot aquí a la nostra comarca.

El divendres, quan em vaig llevar del llit, a Batea els carrers estaven secs, esperava veure neu les previsions i les alarmes del dia d’ahir havien estat innumerables. El Govern de la Generalitat havia ficat en alerta a tots els seus dispositius, inclús el Parc de Bombers de Batea, de voluntaris, havia rebut ordres de estar obert i en alerta per tal de donar resposta a les necessitat de la població i/o les conseqüències del que podia acabar passant.

Vaig obrir la televisió i ficar TV3, parlaven d’això i vaig poder sentir a la tertúlia com la Sra. Cuenca, que havia estat Consellera d’Interior als governs de CIU, com carregava contra el Conseller Saura. L’argument era que la alarma havia estat excessiva, que gairebé no havia nevat i que aquests fets no eren propis d’un Conseller d’Interior que havia ficat en marxa un dispositiu excessiu i amb massa alarma pels mitjans de comunicació, sols buscant publicitat.

Al cap de poca estona va començar a arribar noticies de la nevada a Madrid, del col·lapse a la capital, i de les crítiques per la manca de previsió, al temps vaig mirar per la finestra i vaig veure les primeres volves de neu, la Sra. Cuenca i algun altre tertulià seguien criticant al Govern de la Generalitat, aliens encara a que la neu començava a caure.

Llavors vaig començar a preocupar-me per com podia afectar la neu a Batea, als carres i als serveis, l’experiència a l’alcaldia em diu que mentre no superem els 5 o 6 cm. aproximadament de gruix no passa res, però a partir d’aquí els problemes poden ser importants.

Gairebé no vaig tenir temps de pensar com eren les nevades a la Terra Alta quan la Consellera Cuenca era la competent, era poc temps desprès de començar a nevar, quan em van trucar els Mossos informant-me del dispositiu i informant-me dels mitjans i del servei a la nostra disposició, no havia passat mai!!.

Les previsions eren encertades, encara que una mica en retard, la neu seguia caient i superava el marge amb anterioritat descrit, no havia marxat la llum i les calefaccions podien seguir funcionant, des de la meva finestra de casa veig passar un cotxe dels Mossos acompanyant a una màquina per traure la neu de la carretera, això i en aquesta rapidesa tampoc havia passat mai!!.

Els bombers voluntaris del Parc de Batea, em diuen que seguirà nevant, també ho fan els Mossos, les vies de comunicació estan obertes, i la maquina per treure la neu em diuen que ens la tornaran a enviar que ara es dirigeix a Bot, Horta i Arnes amb els autobús escolar, tampoc aquesta informació i aquest fet havia passat mai!!.

Res de tot això es diu al diari, a la premsa es parla de la manca de previsió i resposta a Madrid, però a Catalunya, no és diu res, és que no ha nevat?, i les paraules de la Sra. Cuenca, que se les ha endut el vent?, que pot criticar sense ser criticada?, o és que com que no ha nevat a Barcelona ja no ha nevat a Catalunya?.

Sigui com sigui, el que és evident és que mai a la Terra Alta havíem tingut tanta informació, els Ajuntaments, ni a les carreteres havíem tingut tant mitjans, i mai havíem tingut els recursos i la previsió que hem tingut aquesta nevada. Pot ser això no és reflex de la totalitat de Catalunya, no ho se!, però intueixo que ha estat també així ja que no he sentit cap critica al respecte, contrasta amb les paraules de la Sra. Cuenca i amb el que ha passat a Madrid.

Crec que fora bo que algú ho digui, que seria desitjable que la gent de CIU reconegui el seu error de criticar sense ni tan sols esperar, i que a la fi reconeguin que a la Terra Alta aquest govern l’ha ficat a una Catalunya que existia però que sempre se li havia negat.